Vi vänder upp-och-ner på valet av Digitalbyrå
Den optimala processen när ni ska bygga om/ny site
#1. Uppstartsworkshop
Här definierar vi målet med siten, vilken er målgrupp är och hur den digitala kundresan ser ut. Vilka tekniska krav på integrationer mot andra system som finns etc.Det kan ske i en längre workshop med flera personer, eller via intervjuer med nyckelpersoner hos er. Vi får här en bra bild av omfattningen av projektet samt ser vilka andra aspekter som påverkar tidplanen och budget. Vi kartlägger även vilka personer hos er som ska arbeta in projektet .- och vilka som ska hållas informerade. Efter denna uppstartsfas kan vi lätt estimera tidsåtgåmg för fas 2 och 3.
#2.Wireframe tänkt lösning
Nästa steg är att ta fram wireframes för en ny lösning. Med komponenter som kan återanvändas skapar vi exempel på de sidtyper och funktioner som är de centrala, som blir underlag för diskussion om rätt teknisk plattform.Fördel med att rita ut wireframes är att alla features och funktioner snabbt kan illustreras, utan att ta hänsyn till design som blir nästa steg.
#3.Val av CMS
För att säkerställa att vi väljer rätt alternativ utvärderas de olika alternativen av externa lösningar och features mappas mot de krav som definierats i uppstartsworkshopen. Mindre komplexa siter i Webflow och WordPress bygger vi själva. Inser vi att det behövs ett mer kraftfullt CMS hjälper vi er att upphandla en digital produktionsbyrå – som vi kravställer mot. Nu med fördelen att ni har en mycket detaljerad kravspec ner på komponentnivå, vilket underlättar en upphandling stort.
#4. Design & klickbar prototyp
Vanliga frågor om webbutveckling
Nu kör vi!
Låt mig hjälpa er att nå era mål snabbare. Strukturerat, kreativt och alltid med uppsatta mål i fokus.
Christian Muda
Digital strateg och growth hacker