
Data är kunskap
01.
Mätning på plats
Vi börjar med att se til att det finns analysverktyg på siten och att de är konfigurerade på rätt sätt.
02.
Analys nuläge
Vi gör sedan en analys av nuläget för att se var vi står och var vi ska börja optimeringen.
03.
Fokusgrupper och tester
A/B-tester i all ära - men det kräver hög volym av konverteringar för att ett A/B test ska ge ett signifikant resultat. Bättre är det oftast att göra kvalitativa tester av nya sidtyper, budskap och design.
04.
Löpande optimering
Vi fortsätter löpande arbetet med att optimera och förbättra - det artbetet tar aldrig slut. Även om det tar mindre och mindre tid.
Varför BOOSTY?
Köp digitala tjänster av någon som själv köpt digitala tjänster
Jag som grundat Boosty är Christian Muda. Civilekonom med en lång erfarenhet som projektledare och marknadschef på bolag som Microsoft, Scandic och Resurs bank, där jag köpte in mycket byråtjänster.
Senast innan Boosty var jag försäljningschef, kundansvarig och digital strateg på en större Digitalbyrå. Där såg jag luckan för en mer proaktiv, snabbfotad byrå, med tightare team som kan stötta marknadschefer och synka arbetet med alla deras byråer. – samt stötta bolag i upphandling och val av webbyrå.
För är det något jag lärt mig under att jobba med att köpa och bygga digitala tjänster i över 20 år är det att alltid göra en förstudie innan man väljer webbyrå. Risken är annars stor att man får ett CMS eller byrå som inte är anpassat efter ens behov. Och – om något skaver i samarbetet – ta upp det och försök hitta en lösning innan ni bestämmer er för att byta byrå!

Digital strategi och KPI:er
Innan ni gör något annat - se till att ni har en tydlig strategi och mätbara KPI.er för er verksamhet.

Löpande optimering
Istället för att i ett stort projekt göra om allt - starta där ni är idag och starta med att förbättra de stegen i köpresan där de största problemen finns.
